Blue Flower

Grundejerforeningen for Folmer Larsensvej og Stormlyvej

Bestyrelsesmøde, 7. september 2024 kl. 10, Højby aktivitetscenter

Deltagere: Frank, Line, Niels Erik, Martin (referent)

 

Hovedsageligt forberedelser til generalforsamlingen:

 

Først en snak på baggrund af vedtagelsen af ordensregler forrige år:

Afsnittet om støj fra motoriserede redskaber blev vi enige om er formuleret så det levner tilpas rum for fortolkning – det sætter passende grænser uden at være rigidt.
Omkring trafik og (for høj) hastighed, hvor skilte og formaninger ikke altid har hele den ønskede effekt.  Hvis problemet vokser sig stort nok kan vi overveje f.eks. bump eller chikaner, og som forberedelse i den retning vil Line kigge på typen af vejbump ude på vejen ned til Sonnerup skov næsten ude ved Lumsås.

 

Herefter en gennemgang af generalforsamlingsdagsordenen, især omkring budget og regnskab:

Niels Erik fortalte at ansvaret for hjertestarteren (som vi tidligere har støttet økonomisk) oppe ved købmanden nu er overtaget af Jesper købmand, så den udgift forsvinder fremadrettet.
I forhold til vejgrus (foreningens væsentligste aktivitet og udgift...) ser det ud som om vi kan nøjes med en lille top-up her i 2024, og så skal vi nok regne med den helt store omgang i 2025.  De budgetterede 13.000 kr til en stor omgang er måske i underkanten, vores erfaringer er flere år gamle, men bl.a. derfor er der jo penge på kontoen også til en mindre stigning i gruspriserne.
Hidtil har ejendomsmæglere, i forbindelse med køb/salg, gratis fået oplysninger om f.eks. kontingentrestancer – det vil vi foreslå generalforsamlingen at ændre til et gebyr på 300 kr som vist er temmelig normalt.
Foreningen årlige kontingent vil vi foreslå at fastholde på 400 kr pr. medlem – som sædvanligt kan vi f.eks. på generalforsamlingen næste år se på om kontingentet kan sættes ned, men det er altså rart at have en økonomisk buffer hvis der pludseligt kommer regnskyl som kræver akut grusindsats.

 

Til slut lidt kalendergymnastik – vi forslår næste vej/grusdag lørdag 5. juli 2025, og næste generalforsamling lørdag 6. september 2025.

Grundejerforeningen for Folmer Larsensvej og Stormlyvej

Ordinær generalforsamling, 7. september 2024 kl. 12, Højby aktivitetscenter

Fremmødte: FLV1B, FLV5, FLV11, FLV12, FLV18, FLV24, SLV2, SLV4, SLV6 – I alt 13 personer.  Ingen fuldmagter.

 

Referat følger i det store og hele dagsordenen, nedenfor markeret i fed skrift.

 

Efter et hyggeligt frokosttraktement, og med kaffe i kopperne og kage på tallerkenerne, lagde vi ud med:

 

1. Velkomst til nye såvel som gamle beboere, præsentation

Velkomst ved Frank (FLV11).  Den traditionelle præsentation af os fremmødte foregik uden de store overraskelser...

 

2. Valg af dirigent

Frank blev valgt uden afstemning.

 

3. Valg af referent

Martin (SLV6) blev valgt uden afstemning.

 

4. Godkendelse af dagsorden

Dagsorden blev godkendt uden protester.

 

5. Formandens/bestyrelsens beretning

Frank gennemgik beretningen, indsat som “bilag” nedenfor.  Beretningen blev godkendt uden spørgsmål og uden afstemning.

 

6. Aflæggelse af regnskab

Niels Erik (FLV12) gennemgik regnskabet, som udleveret på generalforsamlingen og revideret af Inge-Berete (FLV11).  Regnskabet blev godkendt uden afstemning.  Bemærk at udgiften til hjertestarter (placeret ved Nyrup købmand) fremadrettet bortfalder da Jesper købmand har tilbudt at stå for driften af denne – den anden hjertestarter (placeret i carport ved Henriks Allé 2) fortsætter uændret.  Bemærk også at det nuværende overskud på foreningens konto især skyldes at vi har været heldige med vejret, så planlagte grusaktiviteter har kunnet udskydes.

 

7. Budget for indeværende år samt næste år

Niels Erik gennemgik budgetter, som udleveret på generalforsamlingen.  Budgetterne blev godkendt uden afstemning.  I forhold til vejgrus ser det ud som om vi kan nøjes med en lille top-up her i 2024, men at vi så nok skal regne med en større omgang i 2025.  Dog bliver stikvejen (FLV1-5) ganske hårdt ramt når det regner – vi blev enige om at være opmærksomme på problemet, i påkommende tilfælde at søge råd og vejledning f.eks. hos vognmanden som leverer og udlægger grus, men indtil videre at afvente og se om f.eks. dræningsprojekter på Stormbakkevej kan afhælpe problemerne ved at give bedre afvanding også fra vores side af hækken.

 

8. Fastsættelse af kontingent, gebyrer, honorarer mv. for efterfølgende år

Bestyrelsen foreslog at fastholde det årlige kontingent på uændret 400 kr. pr. medlem.

Bestyrelsen foreslog fremadrettet at indføre et gebyr for besvarelser af ejendomsmæglerhenvendelser (f.eks. i forbindelse med huskøb) på 300 kr.

Forslagene blev godkendt uden afstemning.

 

9. Indkomne forslag, herunder vejdag 2025

Bestyrelsen foreslog at afholde vejdag lørdag 5. juli 2025, og næste generalforsamling lørdag 6. september 2025.  Detaljer følger når vi nærmer os.  Vedtaget uden afstemning.

 

10. Valg af medlemmer til bestyrelsen samt revisor og suppleanter til bestyrelsen samt revisorsuppleant.

Det meste af bestyrelsen genopstillede, på generalforsamlingen opstillede(s) desuden Frauke (SLV4).  Uden afstemning, men med applaus, blev bestyrelsen derfor:  Frank (FLV11, formand), Niels Erik (FLV12, kasserer), Line (FLV18), Frauke (SLV4), Martin (SLV6), Helle (FLV4, suppleant), Claus (FLV8, suppleant).

Ane-Marie (FLV1B) godtog valg til revisor, mens revisorsuppleantposten pt. er ubesat (hvilket er i overensstemmelse med vedtægterne).

 

11. Evt.

Bestyrelsen har undersøgt muligheden for i samarbejde med andre grundejerforeninger at foreslå en nedsættelse af hastighedsgrænsen på Klintvej fra 60km/t til f.eks. 50km/t.  Det virker til at være svært at få de andre grundejerforeninger med i en bred front, det blev på generalforsamlingen foreslået i stedet at søge samarbejde med f.eks. efterskolen.

Og apropos hastighed, der bliver stadig indimellem kørt stærkt også på vores egne små veje, nok især af gennemkørende der jo bare skal videre.  Line (FLV18) og Martin (SLV4) vil kigge på forskellige muligheder for vejbump, så vi er forberedte hvis det bliver nødvendigt.

Fra badebrolaugets generalforsamling blev det refereret at der dér arbejdes på at opsætte “mågesnore”, og at der er planer om via købmand Jesper at tilbyde postkasseklistermærker så man kan skilte med at man er medlem af lauget.

Martin (SLV4) oplyste til applaus at han arbejder på at friske farver på vejskilte i enderne af Folmer Larsensvej og Stormlyvej op.

To fif fra den digitale verden – Line (FLV18) har gode erfaringer med app’en “regnspotter”, og Martin (SLV6) har haft sjov med krak.dk’s mulighed for at vise luftfotos (taget af Royal Air Force i 1954) af vores dejlige område.

 

Generalforsamlingen sluttede i god ro og orden kl. 14.15.

 

Formandens/bestyrelsens beretning

Velkommen til generalforsamling 2024 i grundejerforeningen FLV/SLV

Året der er gået siden generalforsamlingen den 13. maj sidste år har budt på afsked med gamle beboere, og vi siger velkommen til nye!

Lone og Jan på SLV 1, Rasmus på SLV 5, de nye ejere FLV 1a, Tine og Henrik FLV 10, Jesper-Max på FLV 14!

Foreningen har i den forbindelse været behjælpelig med at oplyse ejendomsmæglere om eventuelle kontingentrestancer og nærmere oplysninger om og dokumenter vedr. foreningen, dens vedtægter, generalforsamlingsreferater, regnskab, udfyldelse af skema. Dette har vi i overensstemmelse med praksis gjort uden beregning af gebyr fra ejendomsmægleren.

Vi har opfyldt lovkrav om at afgive nærmere oplysninger om foreningen, bestyrelsesmedlemmerne og vores identitet mv. til banken (Dragsholm Sparekasse) via den portal banken benytter til dette formål, Unioo. Lovkravet er begrundet i ønsket om at bekæmpe hvidvask og omfatter alle slags virksomheder og foreninger, store som små, kommercielle såvel som frivillige såsom vores.

Vi har afholdt vejdage med start på FLV 11 i starten af juli sidste år såvel som i år. Begge fælles arbejdsdage har været nyttige, hyggelige og samtidig opgaveorienterede, hvor vi har fået noget fra hånden i form af udfyldning af huller i vejen med grus fra bunken, synliggørelse af vejskilte, hjælp til beboere der ønskede dette, med frigørelse af vejareal og vejrabat.

Vi har holdt bestyrelsesmøde ifm vejdag sidste år, men har ellers klaret løbende sager pr. mail eller ved personlig kontakt.

Tak til alle medlemmer og bestyrelsesmedlemmer og de aktive på vejdagene.

En særlig tanke til og tak til foreningens tidligere kasserer, Bent Høgh, der tidligere i år afgik ved døden. Vi vil gerne, hvis du kunne høre os, sige dig tak for din indsats, Bent, og en særlig varm tanke til Ane-Marie og til hele familien på FLV 1B.

Den afgående bestyrelse består af Frank Østergaard (formand, sekretær), Martin Galster (næstformand), Niels Erik Birkbak (kasserer), Line Glargaard (bestyrelsesmedlem), Claus Paaske (bestyrelsesmedlem), Helle Gundersen (suppleant). Uden for bestyrelsen har Inge-Berete Moltke Østergaard været revisor og referent.

Så mange var ordene. Tak for ordet. God generalforsamling til alle.

 

Referat af ordinær generalforsamling i grundejerforeningen Folmer Larsensvej og Stormlyvej d. 19. september 2020, kl. 14-16.15

 

Generalforsamlingen blev afholdt i Vig aktivitetscenter, Møllevej 7, Vig.

 

Dagsorden:

  1. Valg af dirigent
  2. Bestyrelsens beretning ved Marianne Steglich
  3. Regnskab 2019/2020 og budget 2020
  4. Orientering om forventede aktiviteter i det kommende år
  5. Valg af bestyrelsesmedlemmer
  6. Indkomne forslag
  7. Eventuelt

 

I generalforsamlingen deltog:

Claus Paaske, Folmer Larsensvej 8

Martin Galster, Stormlyvej 6

Line Glargaard, Folmer Larsensvej 16-18

Wivie Hansen, Stormlyvej 2

Ane-Marie og Bent Høgh, Folmer Larsensvej 1b

Margrethe og Svend Steffensen, Folmer Larsensvej 24

Niels Erik Birkbak, Folmer Larsensvej 12

Helle Gundersen, Folmer Larsensvej 4

Inge-Berete og Frank Østergaard, Folmer Larsensvej 11

I alt 9 matrikler var repræsenteret

 

Der var afbud fra Marianne Steglich, Stormlyvej 1, Frauke og Martin Boecking, Stormlyvej 4 og Charlotte Koldbye, Folmer Larsensvej 19.

 

Margrethe Steffensen, medlem af bestyrelsen, bød velkommen

 

 

 

 

 

 

Referat iflg. dagsordenen:

 

  1. Valg af dirigent og referent:

Ingen dirigent valgt.

Frank Østergaard, Folmer Larsensvej 11, var fungerende dirigent.

Inge-Berete Østergaard, Folmer Larsensvej 11, blev valgt som referent

 

  1. Bestyrelsens beretning:

Frank læste Marianne Steglichs skriftlige beretning, da hun selv pga sygdom desværre var forhindret i at deltage.

 

Marianne Steglichs beretning:

Uddrag af beretningen:  Marianne håber at alt går vel på generalforsamlingen. Hun har meddelt Margrethe, at hun gerne stiller op igen. Der skal vælges 5 personer og suppleanter på generalforsamlingen. Vi skal huske kasserer og revisorsuppleant. Det største arbejde vil være at blive formand: Kontakt til kommune- nem-id ( e-boks)- bank - domæne - virk dk - hjemmeside -

Kassereren skal vedligeholde kartotek med medlemmer- e-mail oversigt - sende opkrævninger ud og lave regnskab - budgetter -

hjemmeside for foreningen.

Der er bestilling af grus til veje - eftersyn af veje -

Skal vi have et festudvalg, så vi mødes evt. kan mødes 1 gang om året eller er det nok at ses til generalforsamlingen, så håber vi på større opbakning. Skal vi hjælpe hinanden når der skal skæres planter ned, så vores vej bliver fremkommelig - vi har lidt problemer med meget høje træer og hække m.m. der er vokset helt ud til vejen, så det er svært at gå i rabatten. Der er visse steder problemer med høje træer, som muligvis kan forhindre udrykningskøretøjer - skraldebiler m.m. kan have svært ved at komme frem. Det er et problem for de fastboende øverst på Folmer Larsensvej. Det lader til at hjørnehækken ved ind/udkørsel til Klintvej er skåret noget ned, så vi bedre kan orientere os. Kommunen er indover. Der kan stilles mange spørgsmål og vi håber på et stort fremmøde, så vi kan få de ønsker der er. Vi håber at alle vil være med til at få videreført grundejerforeningen og vi vil meget gerne have hvis der er personer der kan og vil være med. Der står jo i vores skøder, at vi skal være med i en grundejerforening - så nedlægge den kan vi jo ikke.

 

Bestyrelsen har siden 1. august bestået af Margrethe Steffensen, Folmer Larsensvej 24, og Marianne Steglich, Stormlyvej 1, da formanden Ingmar Jørgensen, Folmer Larsensvej 11, fraflyttede d. 1. august 2020.

 

Fibernet: Alle, der havde ønsket fibernet har fået det, og grusvejene er retableret pænt efter nedgravningen.

 

Grus:

Normalt lægges grus ud hvert andet år, og der blev lagt grus ud d. 22. juni i år, dog har nedbøren været hård ved vejene. Alle er velkomne til at hente grus til udbedring af diverse huller, der ligger en mindre bunke på ulige-numre-siden af Folmer Larsensvej over for nummer 8, lige efter krydset Folmer Larsensvej-Stormlyvej, når man kører op ad vejen i retning fra Klintvej.

 

Nabohjælp:

Der har heldigvis ikke været indbrud siden opsætning af nabohjælpskilte. Alle der ikke allerede har tilmeldt sig nabohjælp, opfordres til det, se evt. mere her: https://nabohjaelp.botrygt.dk - kommunikationen mellem de tilmeldte er sikker og foregår i et lukket rum.

 

Hjertestarter:

Grundejerforeningen betaler til hjertestarteren, som er ophængt hos Min Købmand i Nyrup. Pga den direkte sol er det dog nødvendigt med hyppigere batteriskift, det fordyrer den årlige betaling. Der skal nok fra foreningen supplerende betales et beløb svarende til ca. 25 kr. pr. medlem.

 

Ny bank:

Bestyrelsen har overvejet et bankskifte for at mindske administrations-udgifterne. Der er særskilt forslag om at skifte fra Danske Bank til Dragsholm Sparekasse.

 

  1. Regnskab samt budget:

Margrethe forelagde 2019-regnskabet. Udgifter til servicegebyr til bank: 600 kr., indtægter: kontingent 6.300 kr. Da saldo for 2018 var 812,83 kr. blev saldo pr. 31.12.2019 på 7.112,83. Regnskabet blev godkendt.

Margrethe forelagde 2020-budgettet: indtægter ved kontingent: 6.900 kr., udgifter til servicegebyr til bank 600 kr. og udlægning af grus 12.000 kr., i alt udgifter på 12.600 kr. dvs. et underskud på 5.700 kr. Da saldo pr 31.12. 2019 var 7.112 kr. er den budgetterede saldo pr. 31.12.2020 nu på 1.412,83 kr., som også er det indestående beløb pr. den 19.9. Budgettet blev godkendt. 

 

  1. Forventede aktiviteter.

Grus er tidligere udlagt hvert andet år, dvs. næste gang er planlagt til forår 2022; man var enige om at denne plan skal vurderes på generalforsamlingen i 2021.

 

  1. Valg til bestyrelsen:

Formand og kasserer vælges iflg. vedtægterne direkte på generalforsamlingen: Frank Østergaard, Folmer Larsensvej 11, blev valgt til formand og Niels Erik Birkbak, Folmer Larsensvej 12, blev valgt til kasserer. Marianne Steglich, Stormlyvej 1 og Margrethe Steffensen, Folmer Larsensvej 24 blev begge genvalgt, og Charlotte Koldbye, Folmer Larsensvej 19, blev indvalgt i bestyrelsen; Inge-Berete Østergaard, Folmer Larsensvej 11, og Martin Galster, Stormlyvej 6, blev valgt til suppleanter som henholdsvis 1. suppleant (Inge-Berete) og 2. suppleant (Martin). Wivie Hansen, Stormlyvej 2, blev valgt til revisor. Alle blev valgt enstemmigt og med applaus.

 

  1. Forslag:

Kontingentforhøjelse.

Iflg. den udsendte dagsorden var der forslag om forhøjelse af kontingentet for 2021 til 400 kr. om året, desuden kom der på generalforsamlingen forslag om en forhøjelse til 500 kr. Afstemning om en kontingentforhøjelse til 400 kr. blev vedtaget med 8 stemmer for og 1 stemme imod. Kontingentet for 2021 er derfor nu fastsat til 400 kr.

 

Bankskifte:

Forslaget om ændring af bank fra Danske Bank til Dragsholm Sparekasse pr. 2021 blev enstemmigt vedtaget. Udover lavere administrationsomkostninger betyder det også støtte til en lokal bank.

 

Dækning af udgifter til kontorhold samt afholdelse af generalforsamling:

Forslag om at foreningen betaler bestyrelsens foreningsrelevante, mindre udgifter til kontorhold: printerblæk, papir mm, måske et par hundrede kr., og udgifter til afholdelse af generalforsamlingen, måske op til ca. 500 kr., blev enstemmigt vedtaget.

 

 

Orientering om ny badebro:

Niels Erik Birkbak orienterede om planerne om etablering af badebro for enden af redningsvejen overfor Astavej. Der er tale om at man kan være personligt medlem af lauget, der er ikke medlemskab for husstande eller grundejerforeninger. Der er p.t. ca. 90 interesserede, og jo flere der er, jo billigere bliver det for den enkelte. Mod et kontingent på 10 kr. er man medlem frem til generalforsamlingen d. 18. oktober kl. 10 på Nykøbing skole på Grundtvigsvej. Se evt. mere her: https://nyrupbadebro.dk

 

Margrethe ønskede at bestyrelsen holder 2-3 møder om året.

Svend Steffensen genopfriskede reglerne for vedligeholdelse af vores veje og hække: der skal være 4,2 m frihøjde over kørebanen, max højde for hække er 1,8 m, dog 2 m hvis der er naboenighed, alle skal kunne færdes frit på veje, stier og “fortove”, rabatten er en del af vejarealet og bør være fri for beplantning, så der er plads til gående og den kørende trafik, renovations- og udrykningskøretøjer skal kunne komme frem. Alle opfordres til at sørge for at reglerne bliver overholdt, så det er nemt for al slags trafik at færdes i vores område. Bredde for vejbane og rabatter skal være 6 m.

 

Et muligt trafiksikkerhedsproblem ved udkørsel til Klintvej pga høje hække blev nævnt, opfølgning ift kommunen.

 

Niels Erik fortalte om “Danmark set fra luften”, som har mange interessante fotos fra vores dejlige område, man kan se mere her: www5.kb.dk/danmarksetfraluften/ 

 

Generalforsamling 2021 afholdes lørdag d. 29. maj kl. 13-15 i Vig aktivitetscenter.

 

 

 

 

Referent: Inge-Berete, Folmer Larsensvej 11

 

Referat af bestyrelsesmøde i grundejerforeningen Folmer Larsensvej/Stormlyvej d. 24. oktober 2020 hos Frank og Inge-Berete, FLV 11.

Tilstede:
Charlotte Koldbye, FLV 19, Margrethe Steffensen, FLV 24, Martin Galster, SL 6, Niels-Erik Birkbak, FLV 12, Frank og Inge-Berete Østergaard, FLV 11
Marianne Steglich, SL 1 havde meldt afbud

Udkast til dagsorden
1. Præsentation
2. Valg af dirigent
3. Valg af referent
4. Godkendelse af udkast til dagsorden
5. Endelig godkendelse af generalforsamlingsreferat
6. Konstituering i bestyrelsen - næstformand? sekretær? øvrige områder?
7. Bankskifte - opfølgning på generalforsamlingsbeslutning
8. Hjemmesiden www.folmerlarsensvej.dk
9. Næste bestyrelsesmøde
10. Evt.

Referat
1. Præsentation
De enkelte medlemmer præsenterede sig: Charlotte har haft sommerhus siden 2002, siden 2014 har Niels-Erik haft sommerhus, Margrethe har boet her siden 1983, Martin og også Frank og Inge-Berete købte sommerhus i sommeren 2020.

2. Valg af dirigent.
Frank blev valgt til dirigent.

3. Valg af referent.
Inge-Berete blev valgt til referent

4. Godkendelse af dagsorden.
Dagsordenen blev godkendt.

5. Endelig godkendelse af generalforsamlingsreferat.
Referatet af generalforsamlingen den 19. september blev endeligt godkendt og kan ses på foreningens hjemmeside.

6. Konstituering i bestyrelsen.
Bestyrelsen konstituerede sig selv med Charlotte som næstformand og Frank som sekretær, (udover formand). Formanden og kassereren blev valgt direkte på generalforsamlingen. Iflg. vedtægterne vælges bestyrelsen og suppleanter på den ordinære generalforsamling.

7. Bankskifte - opfølgning på generalforsamlingsbeslutning
Niels Erik redegjorde som kasserer for at generalforsamlingens beslutning om bankskifte fra Danske Bank til Dragsholm Sparekasse nu er sat i værk.
Når kontoen er oprettet, vil han informere formanden og bestyrelsen, og medlemmerne vil via hjemmesiden blive informeret om det nye kontonummer og om fremrykket indbetalingsfrist for kontingent 2021. Bestyrelsen besluttede at fastsætte frist for indbetaling af kontingent for 2021 til mandag d. 1. marts 2021 og at tage indbetalingsfrist for kontingentindbetaling fremover op til diskussion på generalforsamling 2021.

8. Hjemmesiden www.folmerlarsensvej.dk
Frank vil ajourføre hjemmesiden og tjekke op på hjemmesidens domæne, webhotel og hostmaster. Ingmar har været behjælpelig med overførsel af adgang og rettigheder. Der er også en facebookgruppe, som Svend Steffensen og Marianne Steglich bestyrer.

9. Næste bestyrelsesmøde
Bestyrelsens besluttede at holde 2 møder om året, næste møde er aftalt til lørdag d. 6. marts 2021

10. Evt.
Bestyrelsen talte om forskellige måder at fremme fællesskabet i vores forening på f.eks. udveksling af bær, frugt og planter, Margrethe vil gerne overveje at afholde loppemarked, og Marianne har foreslået et festudvalg.
Bestyrelsen modtager selvsagt gerne medlemmernes ideer til styrkelse af fællesskabet.

Martin og andre meldte sig til at være andre af foreningens medlemmer behjælpelige med beskæring af buske og træer i vejrabatten helt til skel, så vi kan overholde frihøjdekravene om 2,75 m over vejrabat og 4,5 m over vejarealet. Odsherred Forsyning kræver desuden til deres slamsugere min. 5 m fri bredde og min. 4,2 m frihøjde herover.

Frank har informeret mere på hjemmesiden om kommunens krav og vil venligt hvor påkrævet gøre særskilt opmærksom på muligheden for hjælp så vi kan holde vejen åben for store køretøjer og for biler der skal passere hinanden, udover at rabatten fungerer som 'fortov'.

Frank vil over for kommunen følge op på forholdet vedr. det begrænsede udsyn ved udkørslen fra FLV til Klintvej.

En kommende kloakering blev også berørt. Frem til 2040 og også herefter gennemføres kloakering i områderne ved Sejerøbugten og på Odden, mens vores område foreløbig ikke er omfattet, se evt. kort:

https://www.odsherredforsyning.dk/wp-content/uploads/2020/06/Sommerhuskloak_frem_til_2040-med_farver.pdf


Inge-Berete, d. 6. nov. 2020

FOLMER LARSENSVEJ OG STORMLYVEJ 

Grundejerforeningen for Folmer Larsensvej og Stormlyvej er beliggende i Klintehuse ved Nykøbing Sjælland, Odsherred kommune.

Grundejerforeningens område omfatter indtil 31 matrikler, der blev udstykket til sommerhusområde i 1960. 

Grundejerforeningen er stiftet den 24. november 2012.

Kontingent for 2024 er 400 kr. Betalingsfrist er den 1. marts 2024. Konto i Dragsholm Sparekasse er en foreningskonto, reg.nr. 0537 konto 0000902209. Venligst skriv efternavn og adresse, f.eks. FLV XX eller SLV YY, i meddelelser til modtageren.

Bestyrelsen vil meget gerne oplyses om eventuelle ændringer i medlemmers mailadresse og telefon, de bedes venligst sendt til formanden på Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.m. Foreningens mailadresse er Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.

Foreningen har også en privat facebookgruppe som man kan blive medlem af ved henvendelse til formanden via mail eller på Messenger.

Ordinær generalforsamling blev afholdt lørdag den 7. september 2024 kl. 12-14.30 i Højby aktivitetscenter, Højby Hovedgade 67. Tak til alle fremmødte for en hyggelig dag og en god og konstruktiv generalforsamling. Der var først et hyggeligt frokosttraktement, og dernæst var der møde med dagsorden i følge vedtægterne. 13 personer var mødt op, repræsenterende 9 husstande. Valg/nyvalg: Mange tak til Claus Paaske, Folmer Larsensvej 8, for deltagelse i bestyrelsesarbejdet, Claus stillede efter eget ønske ikke op igen, men blev nyvalgt som suppleant. Nyvalgt til bestyrelsen er Frauke Strudal Boecking, Stormlyvej 4. Velkommen til Frauke! På generalforsamlingen genvalgtes de øvrige medlemmer af den nuværende bestyrelse, som består af Frank Østergaard FLV11 (formand og sekretær), Martin Galster SLV6 (næstformand), Niels Erik Birkbak FLV12 (kasserer), Line Glargaard FLV16-18, Som suppleant genvalgtes også Helle Gundersen FLV4. Nyvalgt revisor blev Ane-Marie Høgh, Folmer Larsensvej 1B. Mange tak til Inge-Berete Moltke Østergaard, Folmer Larsensvej 11, for det udførte revisorarbejde i den forløbne periode. Kontingent for 2025 fastsattes uændret til 400 kr.

Vejdag i 2025 bliver lørdag den 5.7. Generalforsamling bliver lørdag den 6.9.2025.

En stor tak også til alle fremmødte beboere til hyggelig og nyttig fælles vejdag den 6. juli 2024. Vi var 16 personer fra 11 husstande der mødtes på Folmer Larsensvej 11. Vi fik drøftet hvad der skulle gøres og aftalt at fylde hullerne i vejen på Folmer Larsensvej og Stormlyvej og at frigøre vejskilte for løv, og velvillige beboere tilbød at klare de forskellige opgaver, pga regnen til snarlig, men senere udførelse!

Der har meldt sig flere til en gruppe som gerne vil være dem der måtte ønske det, behjælpelig med at overholde kommunens regler om at beskære buske og træer i vejrabatten helt til skel og overholde frihøjdekravene om 3,5 m over vejrabat og 4,5 m over vejarealet så også større køretøjer kan passere. Vejrabatten er en del af vejarealet, og grundejeren har pligt til at holde rabatten tilgængelig så biler, cykler og gående frit kan passere. Grundejeren har ikke en ret til at undlade at holde den fælles rabat og det fælles vejareal ud for sin matrikel.


Se kommunens regler her:

https://www.odsherred.dk/da/bo-og-leve/bolig-og-byggeri/bolig/skel-beplantning-og-hegn/beskaering-af-beplantning

På generalforsamlingen i 2023 vedtoges et sæt ordensregler der indeholder en række henstillinger til hvordan vi bedst tager hensyn til hinanden. De ligger under fanebladet øverst på siden under Generel information hvor f.eks. også foreningens vedtægter kan findes, senest revideret på generalforsamlingen i 2022.

Husk at man som forbruger hos Nyrup Vandværk kan tilmelde sig vandværkets sms-tjeneste i tilfælde af driftsforstyrrelser mv. Det sker via hjemmesiden www.nyrupvandforsyning.dk, under menubladet 'teknik'. Vandværket anbefaler at man lukker for vandet når man forlader huset.

Man kan om ønsket blive medlem af Nyrup badebrolaug: www.nyrupbadebro.dk 
Påskesøndag den 31.3. 2024 bar glade frivillige, også nogle fra vores grundejerforening, badebroelementerne ned på stranden.