Blue Flower

VEDTÆGTER 

for

Grundejerforeningen Folmer Larsensvej og Stormlyvej

Vedtaget på den stiftende generalforsamling den 24. november 2012 med senere ændringer, seneste ændring på generalforsamlingen den 21. maj 2022.

 
§ 1 Foreningen
Foreningens navn er Grundejerforeningen Folmer Larsensvej og Stormlyvej.

Foreningens område omfatter parcellerne Folmer Larsensvej 1-24 og Stormlyvej 1-8, 4500 Nykøbing Sj., med hjemsted i Odsherred Kommune.


§ 2 Formål
Foreningens formål er:

1.        at varetage vedligeholdelsen af Folmer Larsensvej og Stormlyvej og andre fælles interesser vedrørende vejene. Foreningen skal i forbindelse hermed søge at få overdraget matrikel 14bb til ejendom, jf. tinglyst deklaration herom på parcellerne.

2.        at viderebringe information til medlemmerne af betydning for anvendelsen af parcellerne.

3.        at varetage andre fælles interesser for medlemmerne med hensyn til overholdelse af gældende lovgivning, servitutter og bygningsbestemmelser.

4.        at oprette og vedligeholde en informativ hjemmeside: www.folmerlarsensvej.dk

Foreningen kan tilslutte sig en eksisterende sammenslutning af grundejerforeninger i Odsherred kommune.


§ 3 Medlemmer
Foreningens medlemmer er alle ejere af ovennævnte parceller, idet hvert matrikelnummer betragtes som et selvstændigt medlemskab. Medlemskab er pligtigt i henhold til tinglyst deklaration dateret 9. marts 1960 om bl.a. medlemspligt og vejret. De omfattede parceller indtræder dog først i grundejerforeningen, når nuværende ejer (pr. 24. november 2012) har tilkendegivet dette,  fx ved deltagelse i en generalforsamling.

Når et medlem sælger sin parcel, indtræder den nye grundejer umiddelbart i rettigheder og forpligtelser. Det udtrædende medlem har ingen krav på foreningens midler

Medlemmerne er forpligtet til at oplyse om ændringer i ejerforhold og folkeregisteradresse til formanden eller kassereren.

 

§ 4.  Generalforsamling
Generalforsamlingen er grundejerforeningens højeste myndighed.

Ordinær generalforsamling afholdes hvert år i perioden maj-september. Generalforsamlingen indkaldes af bestyrelsen med mindst 3 ugers varsel ved almindeligt brev til grundejernes folkeregisteradresse eller elektronisk via foreningens hjemmeside.

Indkaldelsen skal være vedlagt en dagsorden, der almindeligvis omfatter følgende:

1.        Valg af dirigent

2.        Bestyrelsens beretning

3.        Regnskab

4.        Indkomne forslag

5.        Forelæggelse af bestyrelsens budget for indeværende og efterfølgende år

6.        Fastsættelse af kontingent, gebyrer, honorarer m.v. for efterfølgende år

7.        Valg

8.        Eventuelt


§ 5. Forslag til generalforsamlingen
Indkomne forslag til den ordinære generalforsamling skal være formanden i hænde senest 14 dage før generalforsamlingens afholdelse. Forslag til vedtægtsændringer eller forslag af væsentlig økonomisk størrelse skal være formanden i hænde senest den 2. april så de kan optages på dagsordenen.


§ 6. Beslutninger på generalforsamlingen
Generalforsamlingens beslutninger træffes ved almindeligt flertal blandt de fremmødte stemmeberettigede. Hvert medlemskab har én stemme. 
Ved forslag om vedtægtsændringer eller forslag af væsentlig økonomisk størrelse kræves, at mindst 2/3 af de fremmødte stemmeberettigede stemmer for forslaget. 
Fremmødte kan tillige stemme ved skriftlig fuldmagt fra andre medlemmer. Der kan højest stemmes for op til 4 andre medlemmer.


§ 7. Ekstraordinær generalforsamling
Bestyrelsen kan indkalde til ekstraordinær generalforsamling. 
Bestyrelsen skal indkalde til ekstraordinær generalforsamling til afholdelse senest 5 uger efter at mindst 20% af foreningens medlemmer skriftligt har anmodet herom. Anmodning om ekstraordinær generalfor-samling skal være vedlagt en begrundet dagsorden. 
Ekstraordinær generalforsamling indkaldes med 3 ugers varsel. Indkaldelsen foretages som til ordinære generalforsamlinger.

 

§ 8. Kontingent 
På generalforsamlingen fastsættes størrelsen af de efterfølgende års kontingent. 
Kontingentet opkræves med en betalingsfrist fastsat af bestyrelsen - dog mindst 20 dage. Kontingentbetaling foregår til foreningens bankkonto.
Såfremt betalingsfristen ikke overholdes, rykkes telefonisk, skriftligt eller på anden måde for betalingen med tillæg af et eventuelt rykkergebyr. 
Størrelsen af rykkergebyret fastsættes på den ordinære generalforsamling.


§ 9.  Restancer 
Ved længerevarende kontingentrestancer kan bestyrelsen inddrive restancen eller overgive restancen til inkasso. 
For kontingentrestancer og andre tilgodehavender har foreningen panteret i de pågældende parceller med alt hvad der er anlagt eller opført på disse.


§ 10.  Bestyrelsen 
Foreningens daglige arbejde varetages af bestyrelsen, der består af fra 3 til 5 medlemmer.

Bestyrelsen samt 1 eller 2 bestyrelsessuppleanter vælges på den ordinære generalforsamling. 
Valgbar er enhver i et medlems husstand, dog kan der kun vælges et medlem af bestyrelsen fra samme husstand.

Formanden og kassereren vælges direkte af generalforsamlingen.

Bestyrelsen konstituerer sig med næstformand og sekretær.

Hvis formanden træder tilbage på grund af fraflytning, sygdom eller lignende, konstituerer bestyrelsen sig med ny formand frem til næste ordinære generalforsamling. Denne konstitution foretages blandt de tilbageværende medlemmer samt suppleanten.

Bestyrelsen er beslutningsdygtig, når mindst 3 medlemmer er til stede.


§11.  Regnskab 
Regnskabsåret er kalenderåret. De reviderede årsregnskaber forelægges til godkendelse på den ordinære generalforsamling. De år hvor der ikke afholdes generalforsamling, udsendes det reviderede regnskab for det foregående år til medlemmerne i maj måned.
Kassereren fører regnskabet i et anerkendt edb-bogholderi. Kassereren vedligeholder foreningens med-lemskartotek og foretager kontingentopkrævning.

Foreningens midler anbringes på konto i et pengeinstitut efter bestyrelsens bestemmelse. Formand og kasserer gives fuldmagt til denne konto efter bestyrelsens bestemmelse.

Formanden skal påtegne alle regninger på over kr. 500 inden der foretages udbetaling.

 

§ 12.  Revision
Foreningens årsregnskab revideres af 1 eller 2 revisorer, der vælges på den ordinære generalforsamling. Herudover kan der vælges en revisorsuppleant.