Referat af generalforsamling i grundejerforeningen Folmer Larsensvej/Stormlyvej lørdag d. 29. maj 2021 kl. 13-15
Vig aktivitetscenter, Møllevej 7 i Vig
Udkast til dagsorden:
1. Velkomst, præsentation
2. Valg af dirigent
3. Valg af referent
4. Godkendelse af dagsordenen
5. Bestyrelsens beretning
6. Aflæggelse af regnskab
7. Indkomne forslag
8. Forelæggelse af bestyrelsens forslag til budget for indeværende og efterfølgende år
9. Fastlæggelse af kontingent, gebyrer, honorarer mv. for efterfølgende år
10. Valg af bestyrelsesmedlemmer
11. Fastlæggelse af dato for næste generalforsamling
12. Evt.
Tilstede: Anne Marie og Bent Høgh, FLV 1B, Helle Gundersen, FLV 4, Yvonne og Benny Ohlsen, FLV 5, Frank og Inge-Berete Østergaard FLV 11, Niels Erik Birkbak FLV 12, Michael Larsen, FLV 13, Margrethe og Svend Steffensen, FLV 24, Marianne Lundhøj Steglich SLV 1, Wivie Sparvath Hansen, SLV 2 og ledsager Bent, Martin Galster SLV 6.
I alt 15 deltagere fra 10 parceller deltog
1. Velkomst
Frank bød velkommen og alle deltagere præsenterede sig.
2. Valg af dirigent
Helle, FLV 4, blev valgt til dirigent.
3. Valg af referent
Inge-Berete, FLV 11, blev valgt til referent.
4. Godkendelse af dagsordenen
Dagsordenen blev godkendt.
5. Bestyrelsens beretning
Frank fremlagde formandens/bestyrelsens beretning (se bilag).
Svend, FLV 24, har ekstra Nabohjælp-pjecer og mærkater.
Flere var glade for at informationer fra foreningen udover at blive bragt på foreningens hjemmeside også blev bragt på foreningens facebookside
Der var ros fra generalforsamlingen til bestyrelsens beretning, som blev godkendt
6. Aflæggelse af regnskab
Niels Erik, FLV 12, kasserer, gennemgik det omdelte regnskab for 2020 samt for 2021 pr. 4. maj 2021 (se bilag)
Bankskiftet fra Danske Bank til Dragsholm Sparekasse blev afsluttet den 7. december 2020. Saldo for regnskab 2020 pr. 31.12. var på 4.737,83 kr. Der mangler dog en faktura fra Hjerterstarterlauget.
Saldo for regnskab 2021 pr. 4. maj er på 14.904, 83 kr., der udestår en enkelt kontingentrestance for 2020.
7. Indkomne forslag
Frank forelagde bestyrelsens forslag om vedtægtsændring af §8 vedr. mulighed for en vedtægtsmæssig fremrykning af tidspunktet for kontingentopkrævning til 1. marts, således at ordene “ i maj måned for indeværende år” udgår af §8 og paragraffen herefter kommer til at lyde: “Kontingentet opkræves med en betalingsfrist fastsat af bestyrelsen, dog mindst 20 dage”. Bestyrelsen foreslår at 1. marts også i 2022 bliver frist for betaling af kontingent.
Forslaget blev enstemmigt vedtaget.
8. Forelæggelse af bestyrelsens forslag til budget for indeværende og efterfølgende år (det forelagte forslag er vedlagt som bilag)
Niels Erik, FLV 12, kasserer, gennemgik det omdelte forslag til budget 2021. Der budgetteres ikke med udgift til udlægning af grus i år. Bestyrelsen foreslår at udgiften til afholdelse af generalforsamling (fortæring mv.) fastsættes til 750 kr. og at der afsættes et mindre beløb til afholdelse af en fælles arbejdsdag samt til betaling af domænenavn 300 kr. Der budgetteres desuden med et beløb til Hjertestarterlauget.
Budget 2022 indeholder udgift til udlægning af grus og en fastholdelse af nuværende kontingent på 400 kr., derved oparbejdes en “buffer” og en beslutning om en evt. ændring af kontingent og budgettering af grus udskydes til 2023. De øvrige budgetposter kan justeres ift. udgiftsposterne i 2021.
Forslagene blev vedtaget med disse bemærkninger.
9. Fastlæggelse af kontingent, gebyrer, honorarer mv. for efterfølgende år
Bestyrelsen foreslår en fastholdelse af kontingentbetaling på 400 kr. i 2022.
Bestyrelsen ønsker fortsat at opkræve et gebyr på 250 kr. for oplysninger til ejendomsmæglere, men foreslår ikke øvrige gebyrer, f.eks. rykkergebyrer og har ingen forslag om udbetaling af honorarer.
Forslagene blev vedtaget uden afstemning.
Valg af bestyrelsesmedlemmer
Alle bestyrelsesmedlemmer var på valg og alle var villige til at modtage genvalg.
Bestyrelsen blev genvalgt og består af: Charlotte Koldbye, FLV 19, Margrethe Steffensen, FLV 24, Marianne Lundhøj Steglich, SLV 1, Niels Erik Birkbak, FLV 12 som kasserer og Frank Østergaard, FLV 11 som formand, Suppleanter: Martin Galster, SLV 6 og Inge-Berete M. Østergaard, FLV 11.
Wivie Sparvath Hansen, SLV 2, blev genvalgt til posten som revisor.
11. Fastlæggelse af dato for næste generalforsamling
Bestyrelsens forslag om afholdelse af generalforsamling i 2022 lørdag d. 21. maj kl. 13-15 blev vedtaget.
12. Evt.
Niels Erik orienterede om status for Nyrup badelaugs ansøgning om opsætning af badebro. Ansøgningen er indsendt til Odsherred kommune i november 2020, der er dog endnu ikke kommet svar, bl.a. fordi kommunen har 28 ansøgninger om opførelse af badebroer liggende til behandling. Helle, FLV 4, opfordrede alle til at støtte op om projektet.
Bestyrelsens forslag om afholdelse af en “store grus- og buskdag” blev vedtaget og fastsat til lørdag d. 10. juli 2021 kl. 10-12, der er tilmelding til Frank, vi mødes på Folmer Larsensvej 11 kl. 10. Man kan læse mere om arrangementet på hjemmesiden www.folmerlarsensvej.dk
Mht facebook-gruppen GF Folmer Larsensvej/Stormlyvej var der behov for en ajourføring af gruppens medlemmer sådan at nuværende grundejere kan være medlemmer, mens fraflyttede kan stryges. Svend, FLV 24, og Marianne, SLV 1, er administratorer og vil gennemgå gruppens medlemsliste.
Flere tilkendegav at den tilladte kørselshastighed på 60 km/t på Klintvej er for høj og er til fare for fodgængere og bl.a. også for udkørsel fra FLV.
Frank, FLV 11, påtog sig at kontakte de øvrige grundejerforeninger i området Stormbakkevej og Udlodden mhp en drøftelse og en mulig fælles henvendelse til politiet om sænkning af hastigheden.
Benny, FLV 5, nævnte at udgåede træer, der ikke bliver fældet, kan bringe sikkerheden i fare ikke mindst i blæst- og stormvejr og henstillede til at man fjerner udgåede træer på egen grund for at mindske risikoen for ulykker både i forhold til færdsel på vejen og risiko for skader på personer og bygninger på egen og på naboers huse eller grunde.
Dirigent og formand takkede de fremmødte for at være mødt op og for en god generalforsamling.
Generalforsamlingen sluttede kl. 14.45.
ibmø/12.06.2021
Grundejerforeningen Folmer Larsensvej / Stormlyvej
Ad punkt 5 Formands- / bestyrelsesberetning
Vedr. perioden fra generalforsamlingen den 19. september 2020 til den 29. maj 2021 (godt 8 mdr.)
- Margrethe har med sine kontakter sørget for booking af lokalet til i dag.
- Bestyrelsesmøder: Vi vil imellem de to generalforsamlinger have holdt tre bestyrelsesmøder: den 24. oktober 2020 kl. 13-15 på Folmer Larsensvej 11, et den 6. marts 2021 på Zoom kl. 13-15 og et den 29. maj kl 11-12.30. Til bestyrelsesmøderne indkaldes også de to suppleanter.
- Referater: Inge-Berete har skrevet referater, formanden har set dem igennem og har sendt udkast ud til godkendelse. Herefter er de lagt op på hjemmesiden.
- Bank/økonomi: økonomien er sund.
- Niels Erik har sørget for kontooprettelse i Dragsholm Sparekasse og udsendelse af kontingentopkrævning, lavet regnskab og budget.
- Grus: Vi har skønnet at den resterende grusbunke over for Folmer Larsensvej 8 kan dække behovet i 2021
- Medlemssituation: medlemslisten er revideret med fraflytninger, adresseændringer, mailadresser mv., og 28 ud af 29 mulige grundejere er nu medlemmer og har betalt kontingent. Der har været minimale udgifter (3 x 11 kr. = 33 kr.) til porto til afsendelse af breve, resten har kunnet klares pr. telefon og mail.
- dk og Nem-ID: Foreningen er nu tilmeldt, og vi kan modtage digital post fra det offentlige, banken mv.
- Hjemmesiden www.folmerlarsensvej.dk kører, der ligger referater af bestyrelsesmøder og generalforsamlingen tilgængeligt der. Medlemsliste, gamle fotos mv. er tilgængelige med brugernavn og kode.
- Facebookgruppen GF Folmer Larsensvej / Stormlyvej er en privat gruppe, den har 30 medlemmer og administreres af Svend Steffensen og Marianne Lundhøj Steglich.
- Bestyrelsen stiller forslag om vedtægtsændring af hensyn til mulighed for fremrykning af tidspunktet for kontingentopkrævning, således at ordene 'i maj måned for indeværende år' udgår af § 8. Såfremt forslaget vedtages, vil bestemmelsen lyde: 'Kontingentet opkræves med en betalingsfrist fastsat af bestyrelsen - dog mindst 20 dage.' Bestyrelsen ønsker at 1. marts også i 2022 bliver frist for betaling af kontingent. Forslaget til vedtægtsændring kræver 2/3 flertal på generalforsamlingen for at kunne blive vedtaget.
- Bestyrelsen har drøftet foreningens økonomi og foreslår under punkt 9 på dagsordenen en kontingentsats 400 kr. for 2022.
- Valg for en 1-årig periode 2021-2022 til formand, kasserer og bestyrelsen: nuværende formand, kasserer, bestyrelsesmedlemmer og suppleanter ønsker at genopstille. Andre kandidater?
- Hjertestarter ved købmanden - støtte fra foreningen?
- Der er ikke blevet trukket på foreningens gruppe til hjælp med klipning af buske og træer ud mod vejen. Der er et forslag om en store grusdag mm. i løbet af sæsonen med efterfølgende traktement. Det kunne være f.eks. lørdag den 3. juli eller den 10. juli.
- Sms-beskeder fra Nyrup vandværk den 20. og 22. januar 2021 om mulige frostsprængte vandrør blev kommunikeret til medlemmerne med information om muligheden for at melde sig til sms-beskedtjeneste. Vandværkets generalforsamling er lørdag den 21. august 2021, se dagsorden mv. på www.nyrupvand.nu
- Odsherred kommunes digitale borgermøder og orienteringsmøder, mulighed for tilmelding til kommunens nyhedsbreve, også for sommerhusejere.
- Formanden sendte en nytårshilsen ud.
- Forslag om næste generalforsamling lørdag den 21. maj 2022.
