Referat af ordinær generalforsamling den 9. maj 2015 i
Grundejerforeningen Folmer Larsensvej og Stormlyvej
Ved mail afsendt 11. april 2015 samt omdelt indkaldelse, blev der indkaldt til ordinær generalforsamling den lørdag den 9. maj 2015 kl. 14.00 i Vig aktivitetscenter, Møllevej 7, Vig med dagsorden ifølge vedtægterne:
1. Valg af dirigent
2. Bestyrelsens beretning
3. Regnskab
4. Indkomne forslag
5. Forelæggelse af bestyrelsens budget for indeværende og efterfølgende år
6. Fastsættelse af kontingent, gebyrer, honorarer m.v. for efterfølgende år
7. Valg
8. Eventuelt
I generalforsamlingen deltog: Yvonne og Benny Ohlsen, Folmer Larsensvej 5 Ingmar Jørgensen og Helle Møller, Folmer Larsensvej 11 Niel Erik Birkbak, Folmer Larsensvej 12 Gilles Charrier og Line Glargaard, Folmer Larsensvej 18 Kaj Hansen, Folmer Larsensvej 20 Svend og Margrethe Steffensen, Folmer Larsensvej 24 Marianne og Rolf Steglich, Stormlyvej 1 Wivie Hansen, Stormlyvej 2
Der var afbud fra: Bent og Ane-Marie Høgh, Folmer Larsensvej 1B Gunna Albæk Salem, Folmer Larsensvej 1C Claus Påske, Folmer Larsensvej 18 Ette og Michael Folmer Larsensvej 13 Grete Strauss, Folmer Larsensvej 22 Poul og Ulla Otto, Stormlyvej 3 Tatiana Skytt, Stormlyvej 4
Det blev besluttet at gennemføre generalforsamlingen uden valg af dirigent og i øvrigt i henhold til den udsendte dagsorden.
Beretning: Ingmar Jørgensen startede med at mindes og takke Lisbeth Pedersen og Henrik Just Hansen, for deres indsats i bestyrelsen og for foreningen.
Herefter blev der orienteret om bestyrelsens arbejde siden seneste generalforsamling den 24. maj 2013. Der er blevet udlagt grus med 2 vognlæs i 2013 og knap 3 vognlæs i 2014. Det har betydet, at de værste hjulspor nu er fyldt ud samt, at bakken på Stormlyvej nu er mere fremkommelig fra Stormbakkevej. Derudover har foreningen afholdt en hyggeeftermiddag den 30. august 2014, hvor Bent og Ane-Marie lagde hus til. Formanden har deltaget i møder for grundejerforeninger fra sommerhusområderne i Odsherred kommune. Her er der blevet informeret om kommunens initiativer for sommerhusområderne, som er blevet opprioriteret, bl.a. gennem nedsættelse af et fast udvalg under kommunalbestyrelsen og afsætning af særlige midler for at forskønne sommerhusområderne. Desuden er problemerne med den sporadiske mobil- og internetdækning blevet drøftet, samt sikkerheds- og beredskabsmæssige spørgsmål. Endelig er der som bekendt udarbejdet en ny spildevandsplan som betyder, at kloakering indenfor foreningens område er udskudt til et eller andet tidspunkt mellem 2026 og 2042.
Regnskabet for 2014 blev uddelt. Der har i 2013 og 2014 været indtægter hvert år på omkring kr. 10.000. Udgifter har praktisk talt alene været til køb og udlægning af grus. Dog er det relativt dyrt at have en foreningskonto i banken, hvor der opkræves kr. 600 i årligt gebyr. Foreningens regnskab udviser et overskud på 227 kr. i 2014 og en formue på 2.657 kr.
Der var ikke indkommet forslag til behandling på generalforsamlingen.
Generalforsamlingen besluttede, at kontingentet for 2015 fastsættes uændret fastsættes til kr. 500, og at kontingentet for 2016 fastsættes til Kr. 400. Efter oprettelsen af grundejerforeningen, modtager vi nu henvendelser fra ejendomsmæglere om oplysninger om foreningen. På denne baggrund blev det besluttet, at foreningen fremover skal opkræve et gebyr på kr. 250 for udfyldelse af oplysningsskema ved ejerskifte. Generalforsamlingen drøftede vigtigheden af, at alle parceller bidrager til foreningen og det blev besluttet at der sammen med referatet fra generalforsamlingen udsendes opkrævning til samtlige parceller for kontingentet for 2015. Efter betalingsfristen vil der tilgå oplysning til foreningens medlemmer om, hvem der har betalt.
Der blev foretaget genvalg af formand og kasserer og nyvalg af to yderligere bestyrelsesmedlemmer:
Formand: Ingmar Jørgensen, Folmer Larsensvej 11
Kasserer: Bent Høgh, Folmer Larsensvej 1B
Bestyrelsesmedlem: Margrethe Steffensen, Folmer Larsensvej 24
Bestyrelsesmedlem: Marianne Steglich, Stormlyvej 1
Revisor: Niels Ellitsgaard, Folmer Larsensvej 17
Det blev foreslået, at foreningen opretter en gruppe på Facebook (www.facebook.com), således at man der kan kontakte hinanden og drøfte emner af fælles interesse. I forbindelse hermed gav flere udtryk for, at man gerne ville bistå, hvis man har brug for hjælp til at kunne komme på og bruge Facebook.
Endvidere blev det foreslået, at bestyrelsen i lighed med sidste år, laver en fælles komsammen i løbet af året. Svend Steffensen, Folmer Larsensvej 24, gentog tilbuddet fra hyggeeftermiddagen sidste år om, at han gerne vil bistå med opbevaring af nøgle til skorstensfejeren. Såfremt man gerne vil benytte dette tilbud, bedes man aflevere en nøgle med skilt til Svend inden juni måned, hvor skorstensfejeren vil komme forbi vores veje.
Generalforsamlingen takkede Margrethe og Svend Steffensen for dejligt hjemmebag med kaffe og for arbejdet med at låne Vig aktivitetscenter. I forbindelse hermed blev det aftalt, at foreningen betaler for serveringen ved generalforsamlingen.
