Referat af ordinær generalforsamling den 25. maj 2013 i
Grundejerforeningen Folmer Larsensvej og Stormlyvej
Ved opslag på hjemmesiden og mail afsendt 3. maj 2013 samt omdelte indkaldelser den 4. maj 2013, blev der indkaldt til ordinær generalforsamling den lørdag den 25. maj 2013 kl. 14.00 i Vig aktivitetscenter, Møllevej 7, Vig med dagsorden ifølge vedtægterne:
1. Valg af dirigent
2. Bestyrelsens beretning
3. Regnskab
4. Indkomne forslag
5. Forelæggelse af bestyrelsens budget for indeværende og efterfølgende år
6. Fastsættelse af kontingent, gebyrer, honorarer m.v. for efterfølgende år
7. Valg
8. Eventuelt
I generalforsamlingen deltog:
Lisbeth og Svend Erik Pedersen, Folmer Larsensvej 1A Yvonne og Benny Ohlsen, Folmer Larsensvej 5 Henning Christensen, Folmer Larsensvej 8 Ingmar Jørgensen. Folmer Larsensvej 11 Niels Ellitsgaard, Folmer Larsensvej 17 Gilles Charrier og Line Glargaard, Folmer Larsensvej 18 Kaj Hansen, Folmer Larsensvej 20 Svend og Margrethe Steffensen, Folmer Larsensvej 24 Marianne og Rolf Steglich, Stormlyvej 1 Henrik Hansen, Stormlyvej 2
Der var afbud fra kassereren Bent Høgh, Folmer Larsensvej 1B
Det blev besluttet at gennemføre generalforsamlingen uden valg af dirigent og i øvrigt i henhold til den udsendte dagsorden.
Ingmar Jørgensen orienterede om bestyrelsens arbejde siden den stiftende generalforsamling den 24. november 2012. Det havde vist sig at være en ret besværlig proces, at få etableret en foreningskonto i en bank, men de sidste papirer var netop blevet underskrevet. Det har derfor endnu ikke været muligt at udsende opkrævningen på 500 kr. til medlemmerne for 2013, men det vil snarest blive sat i værk. Der var derfor heller ikke noget regnskab eller et formelt budget at forelægge for generalforsamlingen. Bestyrelsen har dog vurderet, at man i det kommende år vil kunne forvente at iværksætte vedligeholdelse
af vejarealet indenfor en økonomisk ramme på ca. 10.000 kr. Bestyrelsen har gået vejarealet igennem og har bl.a. registreret 3 steder med større huller samt udkørslen mod Stormbakkevej, hvor hjulsporene er for dybe. Bestyrelsen havde været i kontakt med en enkelt vognmand, for at drøfte forskellige løsninger og indhente overslag over omkostningerne ved udbedring, og der var også blandt de fremmødte kontakter og bud på løsningsforslag. I forhold hertil drøftede generalforsamlingen de forskellige muligheder og der var enighed om, at bestyrelsen nu arbejder videre, indhenter yderligere tilbud og igangsætter vedligeholdelsesarbejderne, herunder at der fx udlægges depoter med grus til afhjælpning af de mindre huller.
Det blev besluttet, at det årlige kontingent for de følgende år uændret fastsættes til kr. 500.
Det blev besluttet at der foretoges genvalg således:
Formand: Ingmar Jørgensen, Folmer Larsensvej 11 Kasserer: Bent Høegh, Folmer Larsensvej 1B Bestyrelsesmedlem: Lisbeth Pedersen, Folmer Larsensvej 1A Bestyrelsesmedlem: Henrik Hansen, Stormlyvej 2
Revisor: Niels Ellitsgaard, Folmer Larsensvej 17
Under punktet eventuelt oplyst Gilles og Line, Folmer Larsensvej 18, at de har noget grus/sand i overskud, som kan afhentes – ligger ved siden af indkørslen.
Henning Christensen, Folmer Larsensvej 8 oplyste, at de havde deres hus til salg og at det ville kunne erhverves for 565.000. Grunden er på 1250 m².
Generalforsamlingen takkede Margrethe og Svend Steffensen for dejligt hjemmebag med kaffe og for arbejdet med at låne Vig aktivitetscenter. Salget af kaffe og hjemmebag indbragte foreningens første overskud med 30 kr.