Bestyrelsesmøde i grundejerforeningen FLS/SLV d. 2 april 2022 kl 12-15 hos Frank og Inge-Berete FLV 11.
Tilstede var Margrethe, FLV 24, Martin SLV 6, Frank og Inge-Berete.
Afbud fra Charlotte FLV 19 og Niels Erik, FLV 8.
Udkast til dagsorden:
- Valg af dirigent
- Valg af referent
- Endelig godkendelse af referat af vores møde d. 10.7.
- Mariannes udtræden af bestyrelsen, opsupplering
- Økonomi, kontingentindbetalinger
- Grus
- Hjertestarterforeningen
- Store vejdag (vej, rabatter mm.), fælles arbejdsdag - den 9. juli?
- Vedtægtsændring
- Vejskilte og kør forsigtigt-skilte
- Forberedelse i øvrigt af generalforsamlingen lørdag d. 21. maj
- Evt.
Udkast til dagsorden: Dagsordenen blev vedtaget
- Valg af dirigent: Frank var dirigent
- Valg af referent: Inge-Berete var referent
- Endelig godkendelse af referat af vores møde d. 10.7.
Referatet blev godkendt
- Mariannes udtræden af bestyrelsen, opsupplering.
Marianne har valgt at udtræde af bestyrelsen, Martin, SLV 6, indtræder i bestyrelsen.
- Økonomi, kontingentindbetalinger
Alle medlemmer undtagen to har pr. d.d. indbetalt kontingent, efter aftale med Niels Erik kontakter Frank de 2 medlemmer, der endnu ikke har betalt.
Vi besluttede at betale 560 kr. i kontingent til Hjertestarterforeningen, det er 60 kr. mere end de budgetterede 500 kr.
Pt. er foreningens indestående i Dragsholm bank 23.757,15 kr.
- Grus
Da der endnu ikke er konstateret store huller i vejen, mener vi ikke at der er behov for yderligere vedligeholdelse, vi ser tiden an.
Alle er velkomne til at tage en spand/trillebør grus og fylde huller op, hvis man synes at det er nødvendigt.
Bestyrelsen holder øje med eventuelle nye huller og sørger for ny bunke, hvis behovet skulle opstå, desuden bliver punktet taget op på generalforsamlingen d. 21. maj.
Det store hul i asfalten ved Klintvej 38 er indberettet.
- Hjertestarterforeningen
Vi har betalt kontingent til Hjertestarterforeningen, hjertestarteren hænger ved Nyrup købmanden. Alle er også velkomne til at benytte hjertestarteren på nordsiden af garagen på Henriks Allé 2, se også hjertestarter.dk
- Store vejdag (vej, rabatter mm.), fælles arbejdsdag - den 9. juli?
Vi besluttede at gentage sidste års succes med en fælles “store vejdag” med fx. hjælp til beskæring, opfyldning af huller i vejen, trimning af rabatter og fælles hygge, forslag om d. 9. juli hos Frank og Inge-Berete. > Frank indkalder
- Vedtægtsændring
På generalforsamlingen i 2021 lavede vi desværre en forkert beslutning baseret på nogle forældede vedtægter, det beklager vi! Derfor er vi blevet enige om at fremsætte et ændringsforslag på generalforsamlingen: FRA “den årlige generalforsamling afholdes i slutningen af august - september” TIL “den årlige generalforsamling afholdes i perioden maj - september”. Som konsekvens af den ændring foreslår vi også en ændring af §5 vedr. indsendelse af forslag FRA “4 uger før” TIL “d. 2. april”.
- Vejskilte og kør forsigtigt-skilte
Vi besluttede at anskaffe 2 vejskilte mhp fartdæmpning og uden hastighedsbegrænsning fx “ballonpigen” til opsætning i begge ender af Folmer Larsensvej.
Frank indsender ansøgning til kommunen samt forslag om et egnet skilt til bestyrelsen
- Forberedelse i øvrigt af generalforsamlingen lørdag d. 21. maj
Margrethe har bestilt lokale i Vig aktivitetscenter, Frank skriver indkaldelse, udkast til bestyrelsens beretning og undersøger om Helle Gundersen vil være dirigent, mm.
Bestyrelsen foreslår uændret kontingent, så har foreningen en sund økonomi med penge til skilte og evt. to gange grus.
Alle bestyrelsesmedlemmer samt formand og kasserer er på valg hvert år, Frank, Margrethe og Martin genopstiller.
Ang. opstilling: Frank spørger Niels Erik og Charlotte, Martin spørger Vivi og Claus.
Generalforsamlingen er fra kl. 12 - 14.30 med Margrethes sandwichfrokost og Wales- kringle! - derfor er tilmelding nødvendig.
Bestyrelsen mødes kl. 10.30 til bordopstilling og bestyrelsesmøde.
- Evt.
Der var ikke noget til punktet.